خودرو بی ام دبلیو M3 E36 دنده ای سال 1999

  • نوع فرمان

    هیدرولیک

    هیدرولیک

  • سوخت مصرفی

    بنزینی

    بنزینی

  • کلاس خودرو

    کوپه

    کوپه

  • تعداد سرنشین

    4

    4

  • محور محرک (دیفرانسیل)

    عقب

    عقب

  • نوع ترمزهای جلو و عقب

    دیسکی

    دیسکی

  • نوع جعبه دنده (گیربکس)

    دستی

    دستی

  • ویژگی‌های پیشرانه

    تنفس طبیعی

    تنفس طبیعی

  • ویژگی‌های چراغ

    چراغ مه‌شکن عقب، چراغ پارک، چراغ ترمز عقب

    چراغ مه‌شکن عقب، چراغ پارک، چراغ ترمز عقب

فروشنده

امکان تحویل اکسپرس

۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

امکان پرداخت در محل

هفت روز ضمانت بازگشت کالا

ضمانت اصل بودن کالا

کالا های مشابه

مقدمه

اولین M3 بر پایه‌ی پلتفرم سری 3 بی ام دبلیو E30 طراحی شد و در سال 1986 به بازارهای اروپایی و یک سال بعد به بازارهای ایالات متحده آمریکا معرفی شد. این خودرو تا سال 1990 به تولید خود ادامه داد و با بازه‌ی متنوعی از پیشرانه‌ها از جمله یک پیشرانه‌ی 138 اسب بخاری می‌شد. در یک بازه‌ی زمانی نسبتاً کوتاه، بی ام دبلیو E30 M3 به عناوین بی‌شماری در مسابقات مختلف دست یافت و به یکی از موفق‌ترین خودروهای تاریخ بدل شد. این خودرو در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر 2.3 لیتری به همراه سیستم سوخت‌رسانی بوش (Bosch) بهره می‌برد که می‌توانست توانی معادل 192 اسب بخار تولید کند. این مدل تنها خودروی 1.3 تنی با گیربکس 5 سرعته‌ی دستی بود که می‌توانست صفر تا 97 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 7 ثانیه سپری کند و به حداکثر سرعت 225 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

در سال 1992 بی ام دبلیو نسل دوم خودروهای M3 را که بر پایه‌ی پلتفرم E36 طراحی شده بودند در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد. دپارتمان موتوراسپرت (Motorsport) در ابتدا با پیشرانه‌ی استاندارد M50TU که در مدل‌های مختلف E36 و E34 استفاده می‌شدند، کار خود را آغاز کرد. بعد از آن، با اعمال تغییراتی بر روی این پیشرانه از جمله تنظیم ورودی پیشرانه و حجیم‌کردن قطر پیستون و ارتفاع سیلندر، پیشرانه‌ی تازه‌ای را با نام S50 معرفی کردند که توانایی تولید 280 اسب بخار قدرت را داشت. این پیشرانه با یک سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های جدید بر روی میل بادامک ورودی ترکیب شده بود که به آن VANOS می‌گفتند.

موتوراسپرت تغییرات خود را ادامه داد و از یک سیستم تعلیق تازه با فنرهای قدرتمندتر و همچنین ستون‌های ضد واژگونی (anti-roll) بزرگتر استفاده کرد. ترمزهای دیسکی 20 اینچی این خودرو در چشم بر هم‌زدنی خودرو را متوقف می‌کردند و سیستم فرمان آن به شدت پاسخگو و نرم بود.

مشخصات فنی

مشخصات

طول

4432 میلی‌لیتر

عرض

1700 سانتی‌متر

ارتفاع

1336 سانتی‌متر

فاصله دو محور

2700 میلی‌متر

نوع فرمان

هیدرولیک

سوخت مصرفی

بنزینی

کلاس خودرو

کوپه

تعداد سرنشین

4

محور محرک (دیفرانسیل)

عقب

نوع ترمزهای جلو و عقب

دیسکی

نوع جعبه دنده (گیربکس)

دستی

ویژگی‌های پیشرانه

تنفس طبیعی

ویژگی‌های چراغ

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ پارک

چراغ ترمز عقب

ویژگی‌های خودرو

کروز کنترل

ویژگی‌های سیستم هشداردهنده

سیستم مسیریاب (نویگیشن)

ویژگی‌های صندلی

قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت

تعداد سوپاپ

24

تعداد صندلی

4

تعداد درها

2

تعداد دنده

6

تعداد سیلندر

6

جنس پوشش صندلی

چرم

حجم

2990 ,3152 ,3201 میلی‌لیتر

حداکثر توان

240,320,240

حداکثر گشتاور

305,-,320

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خودرو بی ام دبلیو M3 E36 دنده ای سال 1999”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بالای 250 هزار تومان به صورت رایگان ارسال می شود
بی ام دبلیو E36 M3 که موفق به دریافت جایزه‌ی «بهترین هندلینگ (هدایت‌پذیری» از سوی نشریه‌ی معتبر Car and Driver در سال 1997 شده را از نظر هندلینگ یکی از بهترین خودروهای تاریخ می‌دانند. این خودرو که در مدل‌های سدان (سالون)، کوپه و کروک (کانورتیبل) عرضه شده پرچم BMW Motorsport را به عنوان خودروهایی با عملکرد بی‌نظیر بالا نگه داشته است. دپارتمان Motorsport که آن را با سری M هم می‌شناسیم به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی BM ...بیشترطراحی و زیبایی 4 مصرف سوخت 3 راحتی سرنشین 3 امکانات و قابلیت ها 3 ارزش خرید نسبت به قیمت 2 نکات مثبتشتاب بالاطراحی جذابنکات منفیهزینه‌ی نگهداری بالا
خودرو بی ام دبلیو M3 E36 دنده ای سال 1999